Dziesiątki programów telewizyjnych znikają z platform streamingowych, takich jak HBO… – Tri States Public Radio
SACHA PFEIFFER, PROWADZĄCY:
W ciągu ostatniego roku dziesiątki programów telewizyjnych po cichu zniknęły z platform streamingowych, takich jak HBO, Max i Paramount+. Alexi Horowitz-Ghazi z naszego podcastu Planet Money zastanawiał się, dlaczego.
ALEXI HOROWITZ-GHAZI, BYLINE: Kilka lat temu Alissa Nutting trafiła do telewizji w idealnym momencie. Wszystkie te nowe platformy streamingowe, głodne treści, pojawiały się, by konkurować z Netflix, a jedna z nich, HBO Max, zaoferowała dystopijnemu programowi czarnej komedii Alissy „Made For Love” miejsce, które można nazwać domem.
Byłeś pracownikiem HBO?
ALISSA NUTTING: Och, absolutnie – „The Wire”, „Rodzina Soprano”, „True Detective”.
HOROWITZ-GHAZI: A teraz „Made For Love”.
NUTTING: Właśnie. Tak. Więc czułem się świetnie.
HOROWITZ-GHAZI: Nawet kiedy dowiedziała się, że trzeci sezon serialu nie zostanie wznowiony, pocieszała ją myśl, że jej praca będzie nadal transmitowana w nieskończoność. Kiedy więc w grudniu ubiegłego roku dowiedziała się, że jej program został usunięty z platformy, była zakłopotana.
NUTTING: Jaki to ma sens? Wiesz, jeśli mają więcej programów na swoich streamerach i rzeczy do oglądania, czy to nie jest dla nich więcej pieniędzy? A to po prostu nie wydaje się logiczne.
DAVID OFFENBERG: Z finansowego punktu widzenia jest to całkowicie logiczne. Działa tu bezwzględna księgowość.
HOROWITZ-GHAZI: David Offenberg wykłada finanse filmowe na Loyola Marymount University. Wyjaśnia, że w zeszłym roku HBO, firma macierzysta Maxa, Warner Bros. Discovery, przeszła fuzję, w wyniku której zadłużyła się na około 50 miliardów dolarów i desperacko chce obniżyć koszty. Offenberg mówi, że usunięcie wszystkich tych programów pomogło im to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy…
OFFENBERG: HBO Max próbuje zaoszczędzić na resztkach.
HOROWITZ-GHAZI: Firmy zajmujące się transmisją strumieniową płacą resztkę autorom, reżyserom i aktorom ich oryginalnych programów co roku, gdy te programy pozostają na platformie. Tak więc, usuwając program taki jak „Made For Love”, streamerzy mogą zaoszczędzić miliony. David mówi, że ich druga motywacja ma związek ze zmianami w biznesie streamingowym. Przez kilka lat platformy walczyły o udział w rynku, tworząc mnóstwo nowych programów, aby zdobyć subskrybentów. Ale w zeszłym roku Netflix ogłosił, że po raz pierwszy od dekady stracił subskrybentów.
OFFENBERG: To był moment, w którym mentalność w streamingu zmieniła się ze wzrostu na maksymalizację przychodów i minimalizację kosztów.
HOROWITZ-GHAZI: Nagle programy, które nie przyciągały wielu nowych subskrybentów ani nie pomagały ich zatrzymać, zaczęły wyglądać jak kosztowne zobowiązania, chyba że oczywiście ktoś inny chciał je kupić.
OFFENBERG: Wszystkie te programy, które HBO Max usunęło, stanowią bibliotekę aktywów, które można sprzedać.
HOROWITZ-GHAZI: W rzeczywistości duże programy HBO, takie jak „Westworld”, są już licencjonowane w serwisach streamingowych z reklamami, takich jak Tubi. Chociaż jak dotąd nie zdarzyło się to w programie Alissy Nutting „Made For Love”. David Offenberg mówi, że to, co stało się z jej programem, jest znakiem czasów, ponieważ inne platformy idą w ślady HBO Max.
OFFENBERG: Myślę, że szczyt streamingu przypadł na rok 2021, kiedy mieliśmy mnóstwo serwisów streamingowych z mnóstwem świetnych programów w niskich cenach subskrypcji i nigdy do tego nie wrócimy.
HOROWITZ-GHAZI: Niedawny złoty wiek streamingu, w którym serwowano nam więcej Netflixa, niż moglibyśmy kiedykolwiek wyluzować, może dobiegać końca.
Alexi Horowitz-Ghazi, NPR News. Transkrypcja dostarczona przez NPR, prawa autorskie NPR.
Źródło: https://www.tspr.org/2023-03-17/dozens-of-tv-shows-are-disappearing-from-streaming-platforms-like-hbo-max-heres-why